1 |
Weryfikacja telefonu komórkowego |
Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzenia jednorazowego kodu otrzymanego w wiadomości sms na podany w serwisie numer telefonu komórkowego |
2 |
Weryfikacja dowodu osobistego |
Operator serwisu potwierdza dane podane przez użytkowniku podczas rejestracji z danymi zawartymi w zdjęciach dowodu osobistego. W przypadku potrzeby uzupełnienia lub poprawienia danych, są one poprawiane do stanu faktycznego z przedstawionym dokumentem. W przypadku dowodu osobistego wydanego po 1 marca 2015 roku należy dołączyć zaświadczenie o zameldowaniu wydane wraz z dowodem osobistym. Skany dowodu osobistego nie są akceptowane. |
3 |
Weryfikacja drugi dokument tożsamości |
Operator serwisu potwierdza dane podane przez użytkowniku podczas rejestracji z danymi zawartymi w zdjęciach innego dowodu tożsamości, aniżeli dowód osobisty. Akceptowane dokumenty to: prawo jazdy, legitymacja emeryta lub rencisty, paszport. W przypadku potrzeby uzupełnienia lub poprawienia danych, są one poprawiane do stanu faktycznego z przedstawionym dokumentem. Akceptowane są wyłącznie dokumenty wystawione przez polskie władze. Skany dowodu osobistego nie są akceptowane. |
4 |
Weryfikacja tożsamości |
Użytkownik przesyła przez zakładkę weryfikacji tożsamości zdjęcie swojej twarzy z trzymanym w ręku aktualnym dowodem osobistym, należy upewnić się, że zdjęcie i dane w dowodzie są dobrze wiczone w celu zweryfikowania, a zdjęcie w dowodzie osobistym znacząco nie odbiega od aktualnego wizerunku twarzy. |
5 |
Weryfikacja rachunków |
Użytkownik przedstawia minimum 3 skany lub zdjęcia rachunków na swoje dane osobowe i na adres zamieszkania lub zameldowania. Rachunki muszą być czytelne i nie starsze aniżeli 3 miesiące przez wnioskowaniem o weryfikacje. |
6 |
Weryfikacja zatrudnienia |
Operator serwisu potwierdza zatrudnienie telefonicznie u pracodawcy. Potwierdzenie jest możliwe wyłącznie poprzez kontakt telefoniczny na numery telefonów pracodawcy ogólnie dostępne. |
7 |
Weryfikacja zaświadczenia o dochodach |
Użytkownik przedstawia poprzez stronę Operatora skan lub czytelne zdjęcie zaświadczenie o dochodach. Zaświadczenie nie może być wystawione wcześniej, aniżeli 30 dni przed wnioskowaniem o weryfikację. Operator serwisu potwierdza dane zawarte w zaświadczeniu u wystawcy zaświadczenia(wyjątek stanowią pracodawcy którzy oficjalnie zgodnie z polityką wewnętrzną firmy nie potwierdzają danych zawartych w zaświadczeniu o dochodach. Dochód z tytułu świadczeń socjalnych weryfikowany jest na podstawie przedstawienia poprzez stronę Operatora aktualnej decyzji przyznania lub waloryzacji świadczenia. Dochód z działalności gospodarczej jest potwierdzany na postawie zaświadczenia o uzyskiwanych dochodach za ostanie 3 miesiące wystawione przez biuro rachunkowe obsługujące użytkownika. Zaświadczenie musi zawierać imię i nazwisko osoby wystawiającej zaświadczenie oraz dane kontaktowe. Osoby prowdzące działalność gospodarczą rozliczające samodzielnie się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym zobowiązane są do wypełnienia oświadczenia o dochodach dostępnego na stronie Pożyczkolandia.pl, oraz przedstawienie aktualnych zaśiwadczeń o niezaleganiu z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, oraz z Urzędu Skarbowego. |
8 |
Weryfikacja konta pierwszego bankowego |
W celu zweryfikowania numeru rachunku bankowego użytkownik dokonuje przelewu jednorazowego zgodnie tabelą opłat i prowizji na wskazane konto bankowe wraz z unikalnym kodem podanym podczas zamawiania weryfikacji. |
9 |
Weryfikacja wyciągu z konta bankowego |
Użytkownik w celu zweryfikowania wyciągu bankowego jest zobowiązany do przedstawienia poprzez serwis Operatora wyciągu bankowego na swoje nazwisko za ostatni miesięczny okres rozliczeniowy w formacie pliku PDF, bez użycia jakichkolwiek filtrów transakcji. |
10 |
Weryfikacja adresu zamieszkania |
Użytkownik po zamówieniu weryfikacji adresu zamieszkania otrzymuje listem poleconym unikalny kod weryfikacji, który należy wprowadzić na stronie serwisu. Weryfikację można wykonać raz na 6 miesięcy. |
11 |
Weryfikacja hipoteczna |
Operator serwisu dokonuje weryfikacji faktu własności lub współwłasności nieruchomości na podstawie wprowadzonego przez użytkownika numeru księgi wieczystej. Operator serwisu po pozytywnym zweryfikowaniu w przeciągu kolejnych 12 miesięcy dokona 3 krotnej ponownej weryfikacji w różnych odstępach czasu. Status weryfikacji zostanie zmieniony na negatywny w przypadku ujawnienia faktu zmiany właściciela lub współwłaściciela nieruchomości z użytkownika serwisu na osoby trzecie. |
12 |
Weryfikacja ZUS dla przedsiębiorców |
Użytkownik przedstawia poprzez stronę Operatora serwisu skany lub czytelne zdjęcia dowodów opłacenia składek ZUS za ostatnie 3 miesiące. |
13 |
Weryfikacja PIT |
Użytkownik przedstawia poprzez stronę Operatora serwisu skany lub czytelne zdjęcia potwierdzonego formularza PIT za poprzedni rok rozliczeniowy. Weryfikacja ma status „pozytywny” jedynie w przypadku przedstawienia formularza PIT zawierającego dochód powyżej kwoty wolnej od podatku. |
14 |
Weryfikacja egzekucyjna |
Użytkownik po zamówieniu weryfikacji egzekucyjnej otrzymuje na adres e-mail oświadczenie o treści: `Ja ..........., PESEL: ............, świadomy/a odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, wynikającej z art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88 poz. 553 ze zm.) oświadczam, nie jest prowadzone w stosunku do mojej osoby i mojego majątku postępowanie sądowe lub egzekucyjne`, które należy wydrukować, podpisać i przesłać skan w celu zakończenia procesu weryfikacji. |
15 |
Weryfikacja stanu cywilnego |
W celu zweryfikowania stanu cywilnego użytkownik składa oświadczenie o stanie cywilnym, a w przypadku osób będących w związku małżeńskim wskazuje czy pozostaje w małżeńskiej wspólności majątkowej czy posiada rozdzielność majątkową ze współmałżonkiem (intercyzę). Podpisane oświadczenie przesyła za pomocą formularza weryfikacji do obsługi serwisu. |
W celu powtórzenia każdej weryfikacji należy ją ponownie zamówić.